Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları genel sanat yönetmeni Ali Eyidoğan ile gerçekleştirdiğimiz bu yayında Eskişehir ve tiyatro üzerine geniş bir bağlamda konuştuk. Bu yayında ilettiğimiz sorular şunlardı;

  1. Eskişehir; hem belediyesinin sanata olan bakış açısıyla hem de ilgiyle salonları dolduran izleyicisiyle pek çok sanatçının yaşamak istediği bir şehir olsa gerek, siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
  2. Eskişehir’de üretilen sanat il sınırlarını aşıyor mu? Burada üretileni ne kadar dışarı taşıyabiliyorsunuz?
  3. Şehir tiyatroları bünyesinde devlet tiyatrolarına kıyasla sınırlı imkânlarla büyük işler başarmak ve bunu meselesi olan hikâyelerle yapma motivasyonunu nereden alıyorsunuz?
  4. Devlet Tiyatroları’nın Eskişehir’de yer almaması bir avantaj mı dezavantaj mı?
  5. Takip ettiğim kadarıyla yönetim birimlerinde sürekli bir rotasyon halinde çalışıyorsunuz, bu şekilde ekip içindeki hiyerarşik yapının oluşmasını engellemeyi mi amaçlıyorsunuz?
  6. Yıllardır Eskişehir turnelerini ilgiyle takip eden bir Ankara izleyicisi olarak; Ankara’da tiyatro ve Eskişehir’de tiyatro farkını sorsam?
  7. Yeni sezondaki sizin yönetmenliğinizde sahnelenecek olan “Böyledir Bizim Sevdamız” adlı Livaneli Müzikalinin çıkış noktasının ‘ötekileştirme’ meselesi olduğundan bahsetmişsiniz, bu meseleyi nasıl bir hikâyeyle seyirciye anlatmayı planlıyorsunuz?

Keyifli sohbeti için Ali Eyidoğan'a ve bizi kabul ettikleri için Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları'na teşekkür ederiz.

Keyifli Dinlemeler

Dördüncü Duvar | Spotify

Dördüncü Duvar, 7 Ekim 2019 | tiyatro.co