DD:S2E6 Mithat Erdemli, Yönetmen Yardımcılığı, Yazarlık Atölyesi ve Deri Ceket

Mithat Erdemli ile gerçekleştirdiğimiz bu yayında yönetmen yardımcısının görev ve sorumluluğundan, Dördüncü Duvar’ın oyuncu ve yönetmen gözünden ne anlam ifade ettiğine ve Devlet Tiyatroları’nın son dönemde gerçekleştirdiği yazarlık atölyelerine değin birçok konuda sohbet ettik. Ayrıca sevgili Olcay Kavuzlu ile yaptığımız yayındaki “Deri Ceket” hikâyesini bir de Mithat Erdemli’den duyma fırsatı yakaladık. Sohbetimizde sorduğumuz sorular şunlardı:

1- Dördüncü Duvar’ı kendinizce bize resmedebilir misiniz? Sizin için Dördüncü Duvar neyi ifade ediyor?
2- Devlet Tiyatroları bünyesinde birçok rolde görev aldınız ve bunun yanı sıra yine birçok oyunda reji asistanlığı ve yönetmen yardımcılığı yaptınız. İki tarafı kıyaslarsak neler söylersiniz? Hangi tarafta yer almayı daha çok seviyorsunuz?
3- Yönetmenlik mesleğini nasıl tanımlarsınız? Bir oyunun hayata geçiş sürecinde üstlendiği görevler nelerdir? Ve burada Yönetmen Yardımcısı’nın fonksiyonu nedir?
4- Özellikle son dönemde Devlet Tiyatroları bünyesinde oyun yazarlığı alanında çalışmalar görüyoruz. Sizin de katıldığınız bir Oyun Yazarlığı Atölyesi düzenlendi, bu çalışmalardaki rolünüz nedir ve bu proje hakkında neler söylersiniz?
5- Devlet Tiyatroları ile yolculuğunuz 92/93 sezonunda Ankara’da Uyarca adlı oyun ile başlıyor. Neler hatırlıyorsunuz neler söylersiniz?
6- Sahneden seyirciye bakmak nasıl hissettiriyor?
7- Sevgili Olcay Kavuzlu ile yaptığımız podcast yayınında bahsi geçti ve size de sormak istedik. Birlikte rol aldığınız Uçurtmanın Kuyruğu adlı oyunda aynı kişinin farklı benliklerini canlandırıyordunuz ve bir oyunda Olcay Kavuzlu yanlışlıkla sizin şahsi ceketinizi alarak oyuna dahil oldu… Buradan sonrasını sizden dinleyebilir miyiz?

Keyifli sohbeti için Mithat Erdemli’ye teşekkür ederiz.

Keyifli dinlemeler

21 Aralık 2019 | tiyatro.co

Not: Kapakta yer alan görsel DT arşivinden alınmıştır. Bahsi geçen ceket fotoğrafta yer almaktadır.