DD:S6E8 Eda Aydınlı, TRT’de Korist Olmak, Bilkent Tiyatro, Van Bölge Yılları ve Ses Oyunculukları
Eda Aydınlı’yla TRT’de korist olarak sanatın müzik kanadında başlayan sahne hayatının Bilkent Tiyatroya evrilen yolculuğuna; yeni mezun genç bir sanatçı olarak Van DT bünyesinde deneyimlediği hayatının dönüm noktalarına; her bir rolle kendi sınırlarını zorladığı ses oyunculuğuyla seyirciye eşsiz bir seyir keyfi yaşatan karakterlerinin var oluş sürecine dair çok keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Kendisine bu hoş sohbet için çok teşekkür ederiz.
Eda Aydınlı’ya yönelttiğimiz sorular şunlardı:
2005 yılında Bilkent Tiyatro Bölümü’nden mezun oldunuz peki biraz evveline gidip o ilk tiyatro kıvılcımını hatırlarsak neler anlatırsınız?
Mezuniyetinizin hemen ardında Van Devlet Tiyatrosu’nda görev yapmaya başladınız ve 6 yılınızı orada geçirdiniz; bölge tiyatrosunun sizin için anlamını konuşalım isterim; yeni mezunların heyecanı, seyircinin iştahı gibi farklı açılardan yaklaşabiliriz.
Ankara DT’de Işıl Kasapoğlu rejisiyle seyirciyle buluşan Cimri’de La Fleche karakterini oynuyorsunuz ve bence hafızalara kazınan eşsiz bir performans sergiliyorsunuz; karakterle buluşma, o rol içil keşfedilme sürecinizi merak ediyorum doğrusu.
La Fleche’ e kattığınız o muazzam ses oyunlarının kökenine gidecek olursak Batıkent’te TRTciler sitesinde otururken çevrenizdeki insanların da etkisiyle korist olarak müziğin içinde bulunduğunuz yılların katkısı elbette yadsınamaz değil mi?
2010 yılında Van DT bünyesinde İpek Atagün Gezener’in rejisiyle sahnelenen Kanlı Düğün oyunundan yıllar sonra yine İpek hanımın rejisiyle Ankara izleyicinin karşısına çıkan ve eşsiz bir seyir keyfi yaşatan Sefiller oyunuyla da buluştunuz bu noktada her seferinde sınırlarınızı çeşitlendirdiğiniz rollerle sahneye çıktığınızı düşünerek karakter keşfetme sürecinde kıstaslar nedir acaba merak ediyorum.
Gerek sahne önünde gerek sahne arkasında rol aldığınız devlet tiyatrosu yapımlarındaki deneyimlerinizi düşünerek sormak isterim; kurum kültürü içinde tüm bu repertuvar süreçleri; oyuncu seçimleri ve karar anlarında nasıl bir rota izleniyor biraz üzerine konuşabiliriz.
Gerek sahne önünde gerek sahne arkasında rol aldığınız devlet tiyatrosu yapımlarındaki deneyimlerinizi düşünerek sormak isterim; kurum kültürü içinde tüm bu repertuvar süreçleri; oyuncu seçimleri ve karar anlarında nasıl bir rota izleniyor biraz üzerine konuşabiliriz.
Bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına sizin bakış açınız nedir diyerek söyleşimizi sonlandırabiliriz.