Yakîn Tiyatro’nun Dava oyununu vitrine alıyoruz. Bu oyunla ilgili yorumunu paylaşmak istersen en altta bulunan alana bırakabilirsin.
Üzerine konuşulmasını dilediğimiz ve tiyatro.co ekibinin seçkisi ile oluşan Vitrin hakkında bilgi almak istersen şurada bir içerik bulunuyor → Vitrin nedir?
Oyun Hakkında
Franz Kafka’nın aynı isimli romanından Yakîn Tiyatro tarafından sahneye uyarlanmıştır.
Kafka’nın “Dava” romanının arka planında Søren Kierkegaard’ın varoluşçu felsefesi yatar. Kierkegaard’a göre insanın varoluşu bireyseldir, nesnel olarak ortaya konamaz; varoluş sonlu bir kişinin sonsuz olanla kişisel deneyimini ifade eder. Romanın başlangıcını oluşturan ve insanın içinde bulunduğu durumun ifadesi olan “tutuklu” olma halinin farkına varılması, romanın başkarakterinin, K’nın, nesnel alandan öznel alana geçmesi için önemli bir zihinsel süreç başlatır. K. artık kaygılıdır. Kierkegaard korku ve kaygı kavramlarının farkını kısaca aşağıdaki gibi açıklar:
“…korku, insanın kendi bilinçli gücünün dışında yatan ürkütücü olanaklardan geri çekilmedir. Buna karşı kaygı, insanın eylemde bulunma kapasitesinde içkin olarak bulunan muazzam olanakların sonucunda ortaya çıkar…”
Share this post
Vitrin - Dava
Share this post
Vitrin
Yakîn Tiyatro’nun Dava oyununu vitrine alıyoruz. Bu oyunla ilgili yorumunu paylaşmak istersen en altta bulunan alana bırakabilirsin.
Üzerine konuşulmasını dilediğimiz ve tiyatro.co ekibinin seçkisi ile oluşan Vitrin hakkında bilgi almak istersen şurada bir içerik bulunuyor → Vitrin nedir?
Oyun Hakkında
Franz Kafka’nın aynı isimli romanından Yakîn Tiyatro tarafından sahneye uyarlanmıştır.
Kafka’nın “Dava” romanının arka planında Søren Kierkegaard’ın varoluşçu felsefesi yatar. Kierkegaard’a göre insanın varoluşu bireyseldir, nesnel olarak ortaya konamaz; varoluş sonlu bir kişinin sonsuz olanla kişisel deneyimini ifade eder. Romanın başlangıcını oluşturan ve insanın içinde bulunduğu durumun ifadesi olan “tutuklu” olma halinin farkına varılması, romanın başkarakterinin, K’nın, nesnel alandan öznel alana geçmesi için önemli bir zihinsel süreç başlatır. K. artık kaygılıdır. Kierkegaard korku ve kaygı kavramlarının farkını kısaca aşağıdaki gibi açıklar:
“…korku, insanın kendi bilinçli gücünün dışında yatan ürkütücü olanaklardan geri çekilmedir. Buna karşı kaygı, insanın eylemde bulunma kapasitesinde içkin olarak bulunan muazzam olanakların sonucunda ortaya çıkar…”
Oyun Ekibi
Oyuncular
Merve Çelik Gülgün, Emre Şamdan, Eda Türkan Bilmez, Metehan Hatipoğlu, Yiğitcan Yüksel, Tuna Şahin, Fatih Kaplan
Oyun Ekibi
Yönetmen Öncü Alper - Kostüm & Dekor & Işık Yakîn Tiyatro - Görsel Tasarım Gülcenur Kıhrıoğlu - Koreografi Gül Ekşi - Müzik Mertcan Ercan & Ayça Sipahioğlu
Leave a comment