Buğra Koçtepe ile gerçekleştirdiğimiz bu yayında Ankara Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi’ndeki eğitiminden Trabzon Devlet Tiyatroları’na; Tüy Kalemler’den çevirmenliğe ve yönetmen – oyuncu ilişkisine değin pek çok konuda sohbet ettik. Sohbetimizde sorduğumuz sorular şunlardı:
- Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümünü kazandığınızın 1997 yılının öncesini hatırlamanızı istesem ve sizi oraya iten gücü sorsam ne dersiniz?
- Ankara DT 2010-2011 sezonunda sahnelenmeye başlayan ve çok ses getiren Yastık Adam’la devam edecek olursak “yazının gücü”nü gösteren bu oyunda üstlendiğiniz Michal rolünün sizde neler hissettirdiğini merak ediyorum.
- Trabzon Devlet Tiyatrosu yıllarınızı düşünerek ilk görev yeri Anadolu’daki tiyatro sahneleri olan enerji dolu yeni mezun oyunculara ne söylemek istersiniz?
- 2014 yılında çok kıymetli isimleri bünyesinde birleştirmeyi başaran Tatbikat sahnesi yolculuğunuza gelelim ve Tatbikat Sahnesi’nin sıra dışı oyunlarından biri olan Tüy Kalemler’i konuşalım; oyun metninin çeviri süreci nasıl gerçekleşti ve sizde nasıl bir iz bıraktı?
- Bu sezon da Ankara DT için Gidion’un Düğümü oyununu sahneye koyuyorsunuz, peki sizce yönetmenlik tarafı oyuncunun nihai hedefi midir?
- Tiyatroda yönetmenlik işini nasıl tanımlarsınız?
- Yönetmenliğin en sancılı tarafı nedir?
- Dördüncü Duvar size neyi ifade ediyor? Bir yönetmenin ve bir çevirmenin gözünden ayrı ayrı ifade eder misiniz?
Keyifli sohbeti için Buğra Koçtepe’ye teşekkür ederiz.
Keyifli dinlemeler
07 Şubat 2020 | tiyatro.co
Not: Dördüncü Duvar kapak görselinde kullanılan fotoğraf Devlet Tiyatroları Dijital Oyun Bilgi Sistemi‘nden alınmıştır.