Processed with VSCO with g3 preset

DD:S6E13 Haydar Özkan, Azimle Elde Edilen Tiyatro Yolculuğu, Bilkent Çocuk Tiyatrosu, AST

Ankara sevdalısı Haydar Özkan’la uğrunda pes etmeden çabaladığı tiyatro yolculuğundan başlayarak Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nden birincilikle mezun olduğu ve kendi deyimiyle “herkesten ve her şeyden bir parça aldığı” lisans yıllarına, yine bu süreç boyunca Bilkent Çocuk Tiyatrosu bünyesindeki eğitmenlik deneyimlerine; halihazırda öğrenciyken burs kazanarak gittiği Texas Tech Üniversitesi’ndeki o çok kültürlü sahnedeki yaşanmışlıklarına dair çok keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Haydar Özkan’a sorduğumuz sorular şunlardı:

  1. Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nden dereceyle mezun olduğunuzu biliyoruz fakat ben biraz evveline gidip sizi oraya götüren yolları konuşalım isterim; hep hayalini kurduğunuz bir şey miydi tiyatro okumak; bu süreçte öncelikle kendiniz nasıl keşfettiniz ya da keşfedildiniz ve bu uğurda nasıl bir ön hazırlık sürecinden geçtiniz?
  2. 2019 yılında burs kazanarak Texas Tech University ve Marfa Intensive Program işbirliğinde eğitim görmek ve sahneye çıkmak deneyimlerini yaşadınız; bu süreçteki çok kültürlülüğün size kattıklarını merak ediyorum; doğrusu halihazırda Bilkent bünyesindeki eğitim hayatınız boyunca zaten farklı kültürlerden farklı ekollerden beslenen biri olarak tüm bu birikimi yurtdışına taşımak ve orada sahneye çıkmak neler hissettirdi?
  3. Bilkent Çocuk Tiyatrosu’nda da haftasonları hocalık yaptığınızı duymuştum hatta bir dönem koordinatörlüğünü üstlendiğiniz bu oluşumdaki yaşadıklarınızdan yola çıkarak çocuk tiyarosunu sizdeki yerini/önemini sormak isterim.
  4. BILT bünyesinde ‘Değirmen’ oyununda oldukça zor bir metni sahneye koyarken partneriniz Damla Makar’la olan uyumunuz seyir keyfini artıran bir yarım saat yaşattı diyebilirim ve tekrar tebrik ederim ve de tek bu oyun özelinde değil ama genelde oyuncu yönetmen ilişkisindeki ideal sınırları konuşalım isterim ahengi sağlamış oyuncular arasındaki inisiyatiflere/özgürlüklere de değinebiliriz belki.
  5. Son yıllarda AST bünyesinde ‘Eşeğin Gölgesi’ ve ‘N’SİN’ adlı oyunlarda seyirci karşısına çıkıyorsunuz; Ankara Sanat Tiyatrosu’nun sizdeki anlamından başlayarak bu çatı altındaki projelerin gerek prova sürecinde gerek seyirciyle buluştuğu anlarda sizdeki hissettirdiklerini de konuşalım isterim.
  6. Ankara’da okuyan pek çok tiyatrocunun yolu er geç İstanbul’a meylediyor, sizin de yakın geçmişte Haluk Bilginer’in başrolde olduğu bir TV projesinde bu süreci deneyimlediğinizi biliyoruz, o anlamda devamının gelmesini istediğiniz bir yolculuk mu İstanbul yoksa Ankara’da kalmak düşüncesinde misiniz?
  7. Son olarak bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına siz nasıl bakıyorsunuz onu dinleyerek söyleşimizi bitirebiliriz.

Kendisine bu hoş sohbet için çok teşekkür ederiz.

28.01.2024 | tiyatro.co