DD:S6E16 Bilgesu Kural, MSGSÜ Tiyatro, ‘Geçmişten Gelen Kadın’, ‘Hamiyet’ bir Peyk Müzikali

Bilgesu Kural’la AST’ta başlayan tiyatro yolculuğunun nasıl Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tiyatro Bölümü’ne evrildiğinden başlayarak mezuniyet oyunu ‘Geçmişten Gelen Kadın’ ve şimdilerde içinde yer aldığı ‘Hamiyet’ bir Peyk Müzikali projesine dair hoş bir sohbet gerçekleştirdik.

Bilgesu Kural’a yönettiğimiz sorular şunlardı:

  1. Herkesin tiyatro hikâyesi elbette biricik; peki sizin için Mimar Sinan Tiyatro yolculuğunu başlatan motivasyon neydi diye sorarak başlayabiliriz sohbetimize.
  1. 6 yıldır Dördüncü Duvar podcast serisinde Ankara’daki pek çok tiyatro öğrencisinin de pek kıymetli hikâyelerini dinleyicilerle paylaştık/paylaşmaktayız; peki İstanbul özelinde sormak isterim özellikle şehrin bu uğurda size kattıkları nelerdi ve öğrencilik sürecinizde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Tiyatro okuyor olmak -o ekolden beslenmek- sizin için ne demekti? (Ayırt edici bir özellik, ya da o kuruma özgü bir öğreti vs var mıdır?)
  1. Eğitim süresince değil belki ama mezuniyet yaklaşırken pek çok kişide olan o gelecek kaygısını siz nasıl yönettiniz diye de sormak istiyorum; belki yeni mezun oyuncuların keşfedilme/fark edilme sürecini ve ajanslarla olan iletişimlerini konuşabiliriz bu doğrultuda.
  1. 2023 ODTÜ Tiyatro Şenliği bünyesinde Ankara seyircisiyle buluşan benim sizi tanıma fırsatı bulduğum mezuniyet projeniz olan Geçmişten Gelen Kadın oyunundaki performansınızdaki seyirciye yansıyan sadelik, doğallık ve samimiyetin arka perdesini konuşalım isterim. (Role hazırlık sürecindeki yolculuğunuzu o içselleştirme anlarınızı dinleyebiliriz.)
  1. Tam bu noktada kişisel deneyimlerinizden de yola çıkarak oyunculuk mezunlarının dizi projelerinde yer alırken eş zamanlı tiyatro sahnelerinde var olabilmelerinin hangi koşullarda mümkün olabileceğini de sormak isterim; ya da sizin kariyer planınızda bu iki kulvarın yerini.
  1. Gelelim son günlerde sahnede alkışlamaya doyamadığımız Hamiyet bir Peyk Müzikali projesine. Geçtiğimiz haftalarda benim de Ankara turnesinde izleme şansı bulduğum o güzel esere; sizin bu projeyle buluşma hikâyenizi dinlemek isterim böylesi bir ekip ve Işıl Kasapoğlu gibi bir yönetmenle geçen prova süreçlerini de sizin gözünüzden dinlemek isterim.
  1. Oyunculuk öğrencileri daha lisans yıllarında sahne önünde mi, sahne arkasında mı yoksa metin yazarak mı tiyatronun bir parçası olmaya karar verirler sizce yoksa süreç mi sizce bu yolu şekillendiren?
  1. Bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına dair sizin bakış açınızı sormak isterim yeni mezun bir oyuncu için sizin tiyatro anlayışınızda nerede duruyor acaba?

Kendisine bu keyifli söyleşi için teşekkür ederiz.

20 Mart 2024 | tiyatro.co