DD:S6E17 Bülent Emin Yarar, ‘Metni İçine Çekmek’ Yazara Aşık Olmak Gibi Bir Şey’

Bülent Emin Yarar’la operadan tiyatroya uzanan Ankara-Istanbul yolculuğundan başlayarak Diyarbakır  DT yıllarına; Işıl Kasapoğlu’yla tanışıklıklarının ürünleri olan ve yıllardır tazeliğini koruyan ‘Profesyonel’ ve ‘Hamlet’ oyunlarına; şimdilerde yeni bi’ rejiyle tekrar seyirciyle buluşan o eşsiz ‘Cyrano’ karakterine dair çok hoş bir sohbet gerçekleştirdik.

Bülent Emin Yarar’a sorduğumuz sorular şunlardı:

  1. Sanat yaşamınızın kaynağından başlayacak olursak sormak isterim; müziğe olan tutkunuz nasıl oldu da tiyatroya evrildi?
  1. 1993 yılında Diyarbakır Devlet Tiyatrosu’nda çalışırken Işıl Kasapoğlu’yla olan tanışıklığınız öylesine bir etkileşim yaratmış olsa gerek ki, bugün, yıllardır kapalı gişe oynayan tek kişilik muazzam performansınız Hamlet projesi ortaya çıkmış; bu oyun özelinde yaratım hikâyesinden de yola çıkarak tek kişilik oyunlarda oyuncu-yönetmen dinamiğinin rolünü sormak isterim.
  1. Elbette ki tiyatro kolektif bir emeğin ürünü fakat sahnedeki partner ilişkisi de yadsınamaz bir gerçek, Yiğit Sertdemir geçen sezonki söyleşimizde “her zaman çare partnerdir” demişti bundan yola çıkarak Yetkin Dikenciler’le partner ilişkinize dair, Profesyonel oyunuyla 10 yılı aşkın bir süredir aranızdaki hiç eksilmeyen bu uyuma dair neler söylersiniz?
  1. 1999 yılında can verdiğiniz Cyrano de Bergerac karakterine yıllar sonra tekrar nefes vermek nasıl bir hissiyat; karakterin evrenselliği aşikâr; hele ki böylesi şiirsel bi’ metnin uyandırdığı duygular ortada fakat Bülent Emin Yarar’ın yıllar önce oynadığı Cyrano’dan farklı olarak kendi içinizde nasıl yenilikler kattınız bugünkü karakterinize diye sormak isterim.
  1. Ankara doğumlusunuz ve fakat yıllardır İstanbul’da yaşıyorsunuz; her iki şehrin de tiyatro kültürünü nasıl yorumlarsınız, özellikle sizin gözünüzden seyirci koltuklarından sahneye yansıyanları merak ediyorum doğrusu. 
  1. Sahne yolculuğunuzda deneyimlediklerinizi yıllardır genç meslektaşlarınıza da aktardığınız hocalık yönünüzü de konuşalım isterim; yıllar içinde değişen/dönüşen öğrenci profilleri, onların mevcut kapasiteleri, beklentileri ve de kendilerini keşfetme çabalarını nasıl gözlemliyorsunuz diye sormak isterim.
  1. Son olarak bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına sizin bakış açınızı sormak isterim.

Kendisine bu kıymetli söyleşi için çok teşekkür ederiz.

27 Mart 2024 | tiyatro.co