Damla Makar’la Hacettepe’de Arkeoloji okuduğu yıllarda Bilkent Tiyatro’ya evrilen akademik yolculuğundan başlayarak süreçte kendini keşfettiği -içine hapsedilmiş o heyecanı derinlerden yüzeye çıkarmasına vesile olan- Londra’da izlediği o müzikalin rolüne; tiyatro eğitimi hayatı boyunca farklı ülkelerde deneyimlediği kültürlerarası etkileşime dair oldukça keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Kendisine bu güzel sohbet için çok teşekkür ederiz.
Damla Makar’a yönelttiğimiz sorular şunlardı:
- 1994 yılında İstanbul’da doğdunuz, Arkeoloji okumak için Ankara’ya geldiniz; ve pek çok tiyatro insanı gibi asıl istediğiniz şeyin uğruna mevcut kazanımlardan vazgeçip yeni bir sayfayla Bilkent Üniversitesi Tiyatro Bölümüne başladınız; bu uğurdaki dönüm noktanızı -o karar anını- konuşarak başlayalım isterim.
- Peki, öğrencilik yıllarınızda sınırlarınızı zorlayarak kendinizi keşfettiğiniz süreci düşünecek olursak özellikle hangi projeniz aklınıza gelir ve o konuda neler anlatırsınız?
- Hâlihazırda oyunculuk okuduğunuz yıllarda London Academy of Music & Art (LAMDA)’da Shakespeare yaz okuluna, Texas Tec Üniversitesi’nde Devised Theatre’a; Erasmus programı ile de Varşova’da çeşitli müzikal ve mim eğitimlerine katıldınız. Bütün bu çok kültürlü ortamların sizin oyunculuğa bakış açınızdaki etkilerini de sormak isterim.
- 2020 yılında Bilkent Tiyatro Seçmeleri Sahne Okumaları projesi kapsamında Ayin adlı oyununun okuma performansıyla öylesi zor bir metnin ruhunu aktarabilmeyi başardınız ki dün gibi aklımda o muazzam ses oyunculuğunuz; peki sizce okuma tiyatrosu oyuncuyu kısıtlayan sınırlar çizen bir ortam mıydı, o günü deneyiminizi konuşabiliriz.
- Bilkent Laboratuvar Tiyatrosu(BILT) bünyesinde Ayşe Emel Mesçi’nin rejisiyle sahnelenen Değirmen oyunundaki performansınız da gerçekten çok etkileyiciydi, o oyun özelinde hazırlık süreciniz biraz konuşalım ama öncesinde oyuncu seçimi sürecindeki kıstasları da merak ediyorum doğrusu.
- İstanbul’da oldukça önemli kişileri bünyesinde barındıran yapımlarda rol almak üzerine de konuşalım isterim, o doğrultuda keşfedilme yolculuğunuzdaki sizin bireysel çabanızı sormak isterim. Mezuniyetten sonra hatta okurken nasıl bir rota oluşturuyorsunuz; Gülçin Kültür Şahin’le yaptığımız söyleşide kendisi sevdiğim oyuncuların menajerleriyle görüşmekle başladım demişti; sizin yolculuğunuz nasıldı?
- Oyunculuğun bir nihai hedefi var mıdır sizce; pek çok kişi için bu yönetmenlik ve/veya yazarlık olabilirken sizin için nedir hayalini kurduğunuz ve ulaşmak istediğiniz nokta?
- Bizim yayın adımız da olan dördüncü duvar kavramına sizin bakış açınızı sorarak söyleşimizi noktalayabiliriz.
Keyifli dinlemeler
21 Ekim 2023 | tiyatro.co